20.2.14

Anti-Hadis & Kassim Ahmad | Antara Hujah dan Hukuman?


Salam untuk semua,

Waktu aku kanak-kanak dulu, lingkungan usia 8-9 tahun pernah aku belek-belek rak buku di rumah. Banyak koleksi buku-buku lama yang tersimpan, agak usang dengan kulit dan halaman yang menguning. Antara buku yang memang jelas ingat adalah buku tentang Menjawab Anti-Hadis. Seingat aku buku tu terbitan 80-an...aku pun soal mak aku tentang apa benda tu anti-hadis? Yalah kan, kanak-kanak hadis pun tak tau apa benda lagi. "Ni cerita dan isu lama ni, dulu ada orang tak percaya apa nabi kata..." begitulah jawab mak aku. Aku angguk, sebenarnya tak faham pun.

10.2.14

Fotografi Jalanan | Si Tukang Kasut




Tukang kasut...kat mana-mana pun mudah buat mereka bertapak. Tak perlu kerusi seempuk baldu, mahupun penghawa dingin penyejuk badan. Sedikit tempat berteduh, ada ketika di kaki lima, mereka terus bakti buat sesiapa yang perlu. Aku kerap juga baiki kasut sebelum ni, kasut kerja...kasut sukan, biasanya aku ambil peluang nak bualkan apa sahaja.

Banyak perkara yang mampu dibincangkan, mungkin pelanggan mereka juga pelbagai ragam orang...jadi,  Tukang kasut menjadikan mereka jauh lebih terbuka, ada ketika memberikan idea2 lebih segar...itu lah yang tak berlaku dalam dunia maya...perang siber, anak muda khususnya masing2 berbicara penuh sombong menegakkan hujah tak seberapa... Tukang kasut...jangan pandang sebelah mata. =)


25.1.14

Foto.Inspirasi #6 | Kerja Satu Amanah!



20140124-IMG_3036-2

20140124-IMG_2986

Kerja satu ibadah, buat dengan amanah. Hah! Pesan untuk aku paling utama...apa sahaja kerja yang dilakukan, kerja yang menuntut kepada gaji, menuntut kepada apa sahaja hasil. Lakukan penuh amanah. Kagum melihat perkerja sekitar pasar Chow Kit, laju ke sana ke mari...bersungguh-sungguh bekerja! Yang santai dalam penghawa dingin tu jangan kerap sangat layan FB...haha

Selamat Bekerja! =)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...