5.6.12

Gambar Kekejaman Syria | Siapa Sebenarnya Bashar Assad?

Adik Marwah ‘Adil Bahar tiada pilihan lain kecuali mati mulia dgn pisau sembelihan tentera Bashar.

Kanak-kanak kecil ini tidak sepatutnya menjadi korban kepada kezaliman rejim Basyar jika mereka mempunyai sifat perikemanusiaan. Tetapi Marwah ‘Adil Bahar tiada pilihan lain kecuali mati mulia dengan pisau sembelihan tentera Basyar.
“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau jadikan kami bersama orang-orang yang zalim”. (Al-A’raaf 7:47)
Sucinya wajah anak kecil ini meskipun hanya kepala yang tinggal. Apa yang perlu kita tahu berkenaan isu yang berlaku di Syria, antaranya ialah :


1) Siapakah Bashar Asad yang sebenarnya?

Basyar Assad merupakan anak kepada Hafez Assad yang sangat dikenali dengan kejam sejak rejim ini memerintah Syria. Sejak kecil Basyar Assad diajar oleh ayahnya membunuh bayi. Pada tahun 1982, peristiwa yang berlaku di HAMA hampir 40,000 rakyat Syria mati dibunuh oleh regim Assad. Selepas itu mereka berterusan melakukan kekejaman terhadap rakyat Syria.

2) Apa hubungan Rejim Syria dengan Iran?

Rejim Syria dan Syiah Iran menjadi sekutu yang kuat sejak sekian lamanya. Hal ini kerana bagi menjamin Syiah terus berkembang. Ia juga diketahui umum setelah Khomainie Iran membuat kenyataan terbuka menyokong Assad. Beberapa insiden ketika rakyat Syria melarikan diri ke Lubnan, Hizbullah menghalang dan menembak mereka. Tentera Iran pula ditempatkan di bumbung-bumbung rumah sebagai penembak tepat.

3) Apa hubungan Rusia dan China dengan Assad sehingga mereka menggunakan VETO menghalang usul bagi memberi tekanan kepada rejim?

Sebenarnya mereka merupakan sekutu lama yang saling memberi sokongan terutamanya dalam kebijakan faham sosialis dan komunis mereka (tidak sama tapi hampir serupa terutama dalam menzalimi rakyat). Di samping itu juga, Rusia adalah pembekal senjata paling banyak ke Syria. 

4) Apa pula hubungan ٌRejim Syria dengan Israel?

Secara zahirnya kita akan melihat mereka bertindak sebagai anti israel, US, Barat dan memberi ruang dan kesempatan kepada Hamas menentang Israel. Dakwaan ini meleset ketika ditemukan fakta yang menyatakan bahawa Assad telah melakukan kesepakatan sulit dengan Israel dalam isu yang berkaitan dengan Bukit Golan dll. 

Assad mendapat imbalan yang besar dari pakatan sulit ini dan dibantu oleh US. Apakah logik bagi sebuah kerajaan yang punya kekuatan tentera dan berada bersempadanan dengan Israel termasuk Iran duduk diam terhadap kekejaman Israel tehadap saudara mereka di Gaza. Manakala menyerahkan Bukit Golan kepada Israel tanpa ada sebab yang munasabah. 

Sumber : http://hasnulhadiahmad.com/kanak-kanak-di-bunuh-kejam-oleh-rejim-basyar/

Gambar Kekejaman Syiah-Syiria!


Korban Homs, Syiria pada 8-2-2012.


Korban Homs, Syiria pada 9-2-2012 akibat dibedil dengan helikoptar dan roket Bashar Al-Asad.


Korban Homs, Syiria


Korban Homs, Syiria pada 9-2-2012.


Korban Homs, Syiria 


Korban di Lattakia, Syiria pada 28-1-2012. Bayi ini terbunuh bersama 3 bayi yang lain. Mereka sengaja ditembak oleh samseng Bashar Al-Asad dengan memanjat bumbung rumah ibu bapa mereka dan melepaskan tembakan ke arah bayi-bayi ini.
Lagi rakyat Syria yang terkorban.






 

Azhan: Dalam perjuangan Islam masih ramai insan yang bertopengkan sunni...mengelakkan pecah temberang munafiknya. Malulah kalian berfahaman Syiah di Malaysia! Lihat bagaimana saudara Islam di Syria dan negara2 "Syiah" yang lain dipelaku seperti haiwan oleh tangan2 anjing di sana....moga mereka yang membunuh dilaknat!


40 comments:

  1. sedihnya...
    apa la yang budak2 tu tahu??
    kejam betul..

    ReplyDelete
  2. Bila perassan sedih melihat saudara kita diperlakukan begini perasaan marah memang membuak kan dik... Kakak rasalah kalau kita berada di sana tidak mustahil kita pun pasti angkat senjata menentang kezaliman ini... kalau mati pun puas sebab dah berjuang...

    ReplyDelete
  3. kadang-kadang terfikir apa yang boleh kita lakukan, apa yang mampu kita lakukan, tetapi tidak terdaya melakukan... bila lihat gambar-gambar ini terasa bagai terasa luka mereka di tubuh ini....

    ReplyDelete
  4. Ini bukannya pekerjaan tentera Syria.Penyiar blog ini perlu mengkaji lebih mendetail mengenai syria kerana anda telah turut sama timbulnya fitnah.Sebenarnya yg membunuh kanak2 dan orang awam itu adalah pengganas puak oposisi salafi/wahabi mendapat bantuan senjata dari Israel,US,Saudi Arabia, Qatar yg semua itu adalah sekutu Amerika.Syria adalah peyumbang buat pergerakan Hamas dan Hisbullah yang sangat dibimbangi Israel.Ingat dimana ada tangan Amerika dari politik disitu sebenarnya akan tersingkap kejahatan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas pandangan. Saya hadir beberapa program isu Syria antara yang hadir ialah ulama besar Syria sendiri iaitu Syeikh Ali Syaibani dan ulama2 lain, pada hemat saya kekejaman di Syria adalah didalangi oleh Bashar Laknatullah. Seorang peimpin berfahaman Syiah, walaupun Syria majoriti sunni, tetapi mendapat pemimpim Syiah yang kejam membunuh sesuka hati

      Delete
    2. HANYA ORG BODOH SAJA YG KATA KEKEJAMAN BKN DIBUAT TENTERA SYRIA. PERGI TGK YOUTUBE BERIBU2 CLIP DULU BARU CKP.

      majoriti ulamak syria yg sunni menjelaskan perkara sebenar di syria.malah syiekh besar ulamak syria pun pernh dtg ke malaysia menerangkan keadaan sebenar.

      US = Assad =Israel =Iran =Hizbossyaitan == Nato =Russia = China +++++> semua adalah kuncu2 Dajjal laknatullah.. semua tu kafir musuh islam belaka termasuk syiah.

      siapa yg sokong tentera laknat bashar syaitan semuga satu masa keluarga anda akan dirogol disembelih dan dibunuh baru anda tau rasanya.

      syiah adalah syaitan pengikut Dajjal yg menyamar Islam. Syiah lebih jahat dan bahaya dpd israel dan zionis

      Syiah dan yahudi adalah bersaudara. berlakun bermusuh tapi kasih syg dibelakang.

      Wahabi memang ada tp telah digunakan berlebihan utk halalkan kejahatan syiah. KAlau nk kata Saudi itu wahabi, Saudi Qatar TIDAK PERNAH BUNUH RAKYAT SENDIRI SEPERTI APA ASSAD LAKNAT BUAT.

      ASSAD TIDAK PERNH BUNUH SSEORG PUN TENTERA ISRAEL TETAPI MEMBUNUH BERIBU2 UMAT ISLAM SUNNI.

      laknat lah penyokong syiah dan bashar laknatullah isi neraka jahanam yg kekal bersama bapak syaitannya hafiz laknatulah

      Delete
    3. cakap x pakai otak..sedare2 kite kene sembelih dgn rejim bashar laknatullah..tau x!!!???

      Delete
  5. lu nie macam syiah jer cara cakap.... Kuat tarqiah ko yer...

    ReplyDelete
  6. Anonymous
    aku macam nak jumpe dgn anonymous nih....ko kenal ke sape bashar dan bapak die??????ko kenal?????
    tak tahu jgn sedap cakap je.....

    ReplyDelete
  7. Kenapa senyap pulak? Jwblah... Lain kali jgn suka2 nak ckp apa pun... Sah, ko mmg fahaman syiah... Ckp suka hati ko je... Kan dah kena, padan muka!

    ReplyDelete
  8. Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim.
    Akan dikau kami sembah
    Akan dikau kami mohon pertolongan
    Bantulah kami apabila menghadapi kesusahan
    Bimbinglah kami dalam mencari jalan keluar.

    ReplyDelete
  9. ni la yang terjadi bila pegangan agama kurang dan ego seorang lelaki.nape negara Islam selalu bergolak.nape umat Islam selalu berbunuhan sesama sendiri.?hakikatnya hanya Tuhan saja yang tahu..Nape Umat ISLAM tidak Pernah bersatu walaupun untuk sehari.?kita sebagai orang Islam sepatutnya malu dengan kekejaman yang orang Islam lakukan terhadap sesama Islam dan juga penganut agama lain.Kita megecam pihak yang salah(USA,BARAT) TAPI,sebenarnya ia adalah disebabkan keegoan umat ISLAM itu sendiri.

    ReplyDelete
  10. assalam..boleh x trgkan kpda sya video ini http://www.youtube.com/watch?v=Sc2TKHfrop8..
    sye x fhm adakah yg d gantung itu merupkan rejim syria sbgai pengorbanan mreka atau pun yang d gantung mrupakan org islam yg x bersalah..

    ReplyDelete
  11. @fattin: mhon maaf atas kelewatan maklum balas. sekadar kefahaman saya yng cetek ni. Syiah ni anti kepada sunni, sunni ni merupakan mazhab macam kita anuti sekarang 4 amzhab. selain tu, syaih anti kepada wahabi, berdasarkan video tu berlaku seperti di Iran, mereka negara Syiah yang tangkap siapa sahaja melawan ajaran Syiah...begitulah lebih kurang, dan akan dibunuh di depan awam supaya yang lain takut menentang Syiah Rafidah di Iran. mereka ni manusia bertopengkan Islam. berhati2 dengan fahaman Syiah.

    ReplyDelete
  12. SHIAH MEMANG CELAKA. PANDAI BERMUKA2.DEPAN KITA BAIK, BELAKANG KITA, TUHAN SAJA YG TAHU. SHIAH ADALAH CIPTAAN YAHUDI. ANTI SUNNI. TAPI YG PALING DIBENCI IALAH WAHABI. UTK PENGETAHUAN WAHABI NI MACAM SUNNI JUGA, TAPI MAZHAB NI SANGAT KERAS MENENTANG BIDAAH. PADA SAYA ITULAH YG OK...

    ReplyDelete
  13. Ini titik-titik permulaan Kedatangan Imam Mahdi dan Al-Masih Dajjal..

    Get ready for jihad...

    ReplyDelete
  14. Sadis sungguh.Kenapa kita perlu bermusuhan sesama Islam.Tak bolehke orang Syiah ni berhenti membunuh saudara seagama.Kenapa mesti nak bunuh orang?Kenapa mesti nak membenci orang yang tak ikut telunjuk dia?Haih,bila lah dunia dapat hidup aman...

    ReplyDelete
  15. Syiah ada sejarah, akidah dan fahaman berbeza dgn kita.

    ReplyDelete
  16. Kepada trouble. Knp kamu masih menganggap syiah tu saudara seislam kita? Mereka tu sesat lagi menyesatkan. syiah senjata yahudi utk membunuh islam. mereka brrtopengkan islam. bg sy syiah bukan islam.

    ReplyDelete
  17. Sy rasa ahli syiah yg status "i folow" ni lebih anda semua bertaubat la selagi masih berkesempatan. krn saya yakin anda sendiri pun belum tahu apa itu syiah yg sebenarnya. Ada baiknya anda pergi atau dapatkan kitab2 besar syiah tp sebelum tu blajarlah dahulu bahasa arab atau bwk kitab itu rujuk kpd ustaz2 atau yg alim ttg hadis dan ilmu agama secara umumnya. baru anda tahu apa itu syiah.

    ReplyDelete
  18. Knp dajjal di katakan akan keluar di asfahan iran? Krn pengikutnya atau tentera2nya sudah bersedia menanti ketibaanya di sana. wallahuaklam.

    ReplyDelete
  19. YA ALLAH AMPUNILAH DOSA HAMBAMU INI YG HANYA BISA MENANGIS MELIHAT PENDERITAAN SAUDARA2 HAMBA YG SEDANG DIDZHOLIMI...
    TEMPATKANLAH MEREKA DI TEMPAT YG PALING MULIA DI SISIMU, BERSAMA HAMBA2 MU YG SYAHID, AMIN

    ReplyDelete
  20. Allahu Akbar.....Allahu Akbar......Allahu Akbar

    ReplyDelete
  21. Allahu Akbar.....Allahu Akbar......Allahu Akbar

    ReplyDelete
  22. syiah....wahabi...sunnah wal jammaah..x perlu nak gaduh2...kerna rasulullah di lahirkan utk menjadi nur di atas muka bumi ini....

    ReplyDelete
  23. Semoga perdamaian segera terwujud.

    ReplyDelete
  24. ini akibat kerjasama ama yahudi laknat...jd begini...umat islam di bantai trus...
    agama syiah laknat harusnya loe cari agama baru,,,jgn diam di agama islam...
    islam adalah agama penuh kasih sayang,,,bukan pembantaian seperti agama yahudi laknat

    ReplyDelete
  25. ini akibat kerjasama ama yahudi laknat...jd begini...umat islam di bantai trus...
    agama syiah laknat harusnya loe cari agama baru,,,jgn diam di agama islam...
    islam adalah agama penuh kasih sayang,,,bukan pembantaian seperti agama yahudi laknat

    ReplyDelete
  26. Nak tahu kebenaran berpegang pada Al Quran dan Hadith. Takda nama Syiah kan kat situ. So takda Syiah yang betul. Rasulullah hanya bagi wasiat itu sahaja. Ada akal, guna akal sebaiknya.

    ReplyDelete
  27. Nak tahu kebenaran berpegang pada Al Quran dan Hadith. Takda nama Syiah kan kat situ. So takda Syiah yang betul. Rasulullah hanya bagi wasiat itu sahaja. Ada akal, guna akal sebaiknya.

    ReplyDelete
  28. Insyaallaah Allah akan binasakan iran,Syria, israel ,amerika Dan sekutu sekutunya.Bukan dengan bomb tapi dengan tenteranya iaitu puting beliung,gempa bumi dan lain Lain.Tengok firaun sudah Allah binasakan.

    ReplyDelete
  29. syi'ah jelas memusuhi muslim,,,,walaupun mereka mengaku islam,,,,

    ReplyDelete
  30. Na'udzubillah.. tsumma na'udzubillah..

    ReplyDelete
  31. Syiah langsung tiada prsefahamn dgn sunnah

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...