11.2.13

PSY ke P.Pinang, Antara Harapan dan Realiti? (VIDEO Najib Style)



Salam untuk semua

PSY artis Korea yang top dengan Gangnam Style dibawa khas ke majlis Rumah Terbuka BN Pulau Pinang. Harapan awal, PSY menjadi tarikan kepada pengundi bukan Melayu yang majoriti di Penang, seterusnya menarik hati mereka selain memancing undi untuk PRU13 yang tak lama lagi. Begitulah harapan awal Najib! Walaupun khabarnya kehadiran Najib ke majlis dipertikai dengan keberangkatan tiba Duli Amat mulia YDP Agong di lapangan terbang P.Pinang...Najib masih berpesta, yang datang menjemput adalah KM P.Pinang YB Lim Guan Eng dan membatalkan hasrat untuk menghadiri program Rumah Terbuka BN P.Pinang.

Nasihat TGNA

PSY hadir ke P.Pinang tetap timbul isu. Antara lain, nasihat Tok Guru Nik Aziz kepada PSY supaya tutup aurat! Daripada nasihat itu, timbul banyak tentangan daripada puak2 BN bahawa Tok Guru ketinggalan zaman tidak tahu PSY tu LAKI ka PEREMPUAN. Aku melihat nasihat tersebut adalah biasa, aku tak faham juga apa yang tidak kena dengan nasihat "menutup aurat"? Tututp aurat ni nasihat untuk artis wanita sahaja? Apakah lelaki tidak ada auratnya? Apakah menjadi rugi apabila TGNA tidak kenal PSY? Anda yang kenal PSY disamping hafal segala bagai rentak lagu, gaya...Apakah akan menjadi seorang ulama yang alim?

Najib kena "sabotaj"

Harapan tinggal harapan
. Malam tadi kecoh dalam FB video Najib kena SABOTAJ! haha. Are you ready for BN....? Nooooooo! kah3. sebelum Gangnam Style, Najib lebih dulu buat Najib Style. Dimalukan oleh rakyat P.Pinang! Aku terbaca dari blog UMNO, ini semua sabotaj...bagi aku mudah, majoriti orang Cina yang hadir program BN bukan menandakan sokongan terhadap BN, tetapi hanya ingin melihat persembahan percuma PSY....kalau PSY datang rasmi dengan tiket berbayar mungkin kena keluarkan modal ratusan ringgit untuk satu tiket. Alang2 Najib bazirkan duit RM2Juta, elok la peminat2 PSY datang tengok.

REALITInya BERBEZA! Alasan sabotaj digunakan untuk menutup malu. Dikhabarkan PR menghantar orang2 untuk sabotaj majlis mereka....! Alo bro! Mentaliti hantar orang sabotaj majlis ni Gaya Puak UMNO sahaja! Baling batu pada Bas, baling telur, baling batu di ceramah-ceramah PR, sekatan untuk pmimpin2 ANAK (Felda), macam2 lagi la...itu lah agaknya pemikiran blogger BN, yang menjangkakan "kepala otak" penyokong mereka sama dengan PR. Itu realiti, aku jangkakan kalau benar nak sabotaj, elok ja buat baling batu dan telur waktu Najib berucap! haha.hardcore lagi sekat ja mana2 kereta Najib masuk ke P.Pinang ala2 FELDA buat baru2 ni...ada berlaku semua tu...? rakyat dah matang, zaman baling batu itu zaman kecerdikan dibawah tapak kaki. Tolak sebarang keganasan politik!

RM2 JUTA untuk 8 Minit

Hebat PSY, khabarnya dibayar 2Juta untuk persembahan semalam yang berlangsung lebih kurang 8 minit! haha. aku sempat tengok persembahan PSY dalam Youtube lagu Gangnam Style tu...Puittt! H***** Suara tak sedap mana pun, terkinja2 ja lebih...apa pun, isu PSY untuk tarikan kepada BN bagi aku gagal! Malah menimbulkan gelak tawa dan dimalukan.

Penutup

Pendapat aku, untuk menarik anak muda, tak perlu pun buat konsert yang bazirkan duit, masa, tenaga ditambah melalaikan dengan maksiat. Cukup dengan buat program keagamaan seperti menjemput Ustaz Azhar Idrus (UAI), pengalaman aku hadir Himpunan Hijau Kedah, Ambang Tahun Baru 2013 Selangor...kehadiran ketika itu melebihi 100k penonton...hanya dengan sedikit hiburan santai mengikut syariat dan kuliah agama oleh alim ulama. Majoriti anak muda! Kebangkitan agama sudah menular, fenomena anak muda kepada agama semakin hebat.

2 comments:

  1. Dah naik kesian pulak kat PM kita ni, merayu hingga tahap ketuk gendang dlm iklan sempena CNY & bawak si PSY makin menaikkan kemarahan rakyat adalah-serba xmenjadi!. hu..hu..hu

    ReplyDelete
  2. zaman 70 an,80a n dulu ye la..budak2 muda pentingkan sangt hiburan.mungkin PM rasa muda mudi sekarang pun macam tu sedangkan muda mudi sekarang semua dah bijak2..hiburan dunia tu jatuh entah no berapa dah..dah tu cemana muda mudi nak terima dia..dia tak paham mereka..

    ReplyDelete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...