13.6.13

Memori Pernikahan dan Majlis Perkahwinan Azhan + Hanisah (Gambar)



 

Salam untuk semua, moga dirahmati

Alhamdulillah, majlis pernikahan dan perkahwinan aku selesai baik pada cuti sekolah baru ni. Aku mewakili isteri, Puan Hanisah Harun sekadar ingin kongsikan beberapa memori dan kenangan sebagai tanda terima kasih dan penghargaan kami kepada semua yang menjayakan majlis kami sejak mula hingga akhir. Allah jua selayaknya merahmati kalian.


 
Sebelum akad nikah, berdebar...cuba buat cool. Balik terus demam. Berat amanah pernikahan.

 
Kenangan bersama YB Dato Ir. Amiruddin Hamzah (ADUN Anak Bukit). Sahabat baik abah (berbaju putih) dalam politik. 

 
 Mak dan ayah "dipaksa" jurugambar memegang bunga...hehe
  
 Bersama mak, ayah, mama dan abah.

;
Mak tam, Cik Siti, Mak Njang, Cik Tirah, mama
Mak Lang, Tok


Huzaifah, Abg Humaidi, Kak Masna, Hakimah
Abah, Mama (si kecil: Azzahra')


Pak Tam dan cucu, Abid Mudrid

 Sepupu rapat, abang Men dan abang Jon. Depa dua sudi jadi jurugambar aku. TQ byk2!

Hasif, sepupu

 
Mak Su Shazrah dan anak.

Sepupu perempuan, Kak Cik Adilah, Farhani, Atikah, Kak Mira
Husna, Farhana, Huda, Safiya

 Zahin, anak Kak Long (sepupu)

 Thaqif, Zahin dan Hasif

 Mak Ndak, Mak, Mak Njang, Mak Tam; spesen rupa..hehe

 Pak Tam dan Mak Tam, tulang belakang kenduri pihak lelaki

Malam sebelum kenduri, majlis doa selamat sambut hari lahir untuk 4 bulan. 

Abang Jon dan anak, Abid.

Kek sponsor by Along Mureza, sepupu. Kek cantik!

 
7 Lapisan warna kek. Chef yang buat memang terbaik!

Ayah, Abang Alam, aku, Abang Din, Pak Cik.

Dua beradik, Kak Uni dan Kak Ita. Depa balik jauh dari KL untuk majlis. TQ!

Keluarga Pak Teh, terserlah kehijauan! hehe

 Mak Uda, Pak Su, Pak Kecik lepak2 makan kuih...

 
 Anak mak.hehe

 
Ayah yang sentiasa cool..hehe
 Adik aku, Anwar...selaku jurugambar yang aku upah.hehe. Jadilah gambar tara ni pun.hehe

 
 Dua beradik, Kak Ngah (Nasihah) dan Wa Cah (Nafisah)
Pak Kecik dan Mak kecik...


 http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/983651_10200803998414796_6213306_n.jpgSahabat yang hadir, Bahiyah dan suami + Nasrul dan isteri

 
Hijau belaka keluarga aku....hehe

Mak Kecik dan anak-anak...Hasif, Yana, Fahim.

 Mat Hasif...

 
 Pak Uda (Tok ayah), kreatif mencoret....hehe

 
Buku tetamu, coretan pertama dari Farhana...!

Qasidah Darul Hadis...alhamdulillah.



 Sahabat2 SMK Ibrahim...TQ semua, cepat kahwin no... =)

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/6863_4831209945474_1583682224_n.jpg
Sahabat2 SMKA Baling...TQ semua, ramai datang jauh tu.

 Rayyan, anak Kak Uni.

 Siapakah ini? hehe

Tetamu istimewa, Murabbi Ust Aminuddin Abd Rahim. 

Abang Jon, harap bergiat semula main kamera...hehe

Kak long dan abang Azlam. Si kecil, Zahin.

 Pak Uda, Mak Uda, Husna.



Kenangan bersama YB Nasif Mustafa (ADUN Kubang Rotan).

Pah (Huzaifah), adik.

Rusyda, Angah (Dr Zahida), Ust Jamahizan, Dr Hafiz.

Ust Ikhwan sekeluarga, guru Maahad Mahmud

 Kak Farah, mama, Abg Faiz dan isteri.

Keluarga Pak cik Jazmi dan Cik Tirah.

Najwa dan suami sekeluarga.

Kak Long, Mak Lang
Cik Midah, mama

Habis, pengantin turun padang basuh pinggan mangkuk...hehe

Abg Long dan anak Mak Uda.

Pak Uda (berbaju ungu), Haidar (berbaju hijau), Pah

Abah sembang santai dengan Pak Njang dan Pak Teh, hirup udara petang dan nyaman.

Huda dan Hakimah, adik

Petang sikit baru sempat aku pegang kamera...jadilah ini ja beberapa buah tangan hari kenduri.

 Sunset di Restoran Anjung Kuala, Kuala Kedah. Tenang.

 Lepak sawah bendang, ini saja sempat klik...

Banyak lagi gambar yang aku tak sempat nak kongsikan semua, terkurang terlebih mohon ampun maaf. Doakan kebahagiaan kami. Perkahwinan menyempurnakan kekurangan. Sebelum akad nikah, isteri aku kerap ingatkan supaya niat perkahwinan mengikut sunnah Rasul dan mendapat redha Allah. InsyaAllah permulaan yang baik, dipermudahkan perjalanannya nanti. Sahabat yang belum dan merancang ke arah itu, semoga dipermudahkan urusan jodoh. Amin.

Azhan+Hanisah

7 comments:

  1. semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat....aaminn...

    ReplyDelete
  2. Tahniah....Semoga berkekalan hingga ke akhirat....:)

    ReplyDelete
  3. Tahniah..
    Moga bahagia hingga Syurga,,

    ReplyDelete
  4. seronoknya tgk pic tu semua....turut dapat rasai kemeriahan trutama bila family berkumpul...moga bahagia hingga ke jannah....
    p/s: azhan nmpk susut masa majlis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak doakan. nampak susut ek? mungkin seminggu tu letih dengan macam2 urusan kena selesaikan sebelum majlis kenduri =)

      Delete
  5. cantik la pemandangn keliling umah tu..siap ada tempat boleh bersantai2..kat mana ye??

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang pemandangan bawah tu di Kuala Kedah. Restoran Anjung Kuala. ada masa ke jemputlah ke sana =)

      Delete

Terima Kasih kerana sudi memberikan pendapat,nasihat dan kritikan, moga dirahmati-NYA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...